74 % på ett skolprov svider, samt ett ode till sovvagnar.

Min lägenhet är stökig. Det är något jag har insett efter snart 2 år på egen hand, det går så himla fort att skräpa ner när ingen tar undan efter en. Jag sköter det ändå rätt bra tycker jag. Det är intressant att se hur pass olika de i klassen inreder och håller ordning i sina lägenheter. För skillnad är det verkligen. Att gå in i till exempel Daniels lägenhet är som att komma hem till nån typ av faster eller någon dylik släkting. Att komma hem till Patrik H är att mötas av en kompakt matta av flaskor, burkar och diverse bråte som täcker hela golvet. Att komma hem till Ina är som att kliva in i en hälsobutik. Att komma hem till mig är som, ja, jag vet inte. Jag trivs iaf.

Om en timme ska jag till Sibylla med Magnus, Jens och Axel. Ska bli skönt att slippa laga mat så här sista kvällen i Arvidsjaur. Jag åker härifrån 22.15 och kommer till Gävle 10.20 imorgon förmiddag. En skaplig tripp det. Det går ingen nöd på mig dock, jag gillar tåg. Särskilt sovvagnar. Vad jag däremot hatar är liggvagnar. Det är en västentlig skillnad. Konstigt egentligen, vilken differens det kan vara, då prisskilnaden bara är ca 200 kr. I liggvagnarna trängs suspekta flyktingar med finniga och testosteronstinna lumpare. En av de största anledningarna till att jag valde att skippa lumpen är faktiskt mina tågresor mellan Arvidsjaur och Gävle. Efter att ha delat liggvagn vid upprepade tillfällen med 5 st mer eller mindre underliga värnpliktiga så var min uppfattning klar. Att lyssna till deras konversationer om handgranater, gevär och hur häftigt det var med saker som sprängdes, deras syn på invandrare och homosexuella som någon slags ohyra, hur många "brudar de hade tryckt" osv osv i all oändlighet. I rest my case.
I sovvagnarna däremot så har jag utan undantag stött på enbart trevligt folk. Det är tyst, lugnt och rent. Inga som springer fram och tillbaka utanför i gången och ingen som sliter upp kupédörren och vrålar "FEST". Nej, länge leve sovvagnarna.

Imorgon är jag i Gävle :)

Kommentarer
Postat av: Kaisa

åk till London istället!

2007-04-05 @ 18:22:00
URL: http://popkaisa.blogg.se
Postat av: HTV

HA! Den där med högman är så sann. Blir lika deprimmerad varje gång jag tar steget in i hans lägenhet =( :D:D

2007-04-05 @ 22:47:08
Postat av: HPK

. . .

2007-04-07 @ 11:27:40
Postat av: wigert

Haha, no offense Högman ;)

2007-04-08 @ 14:51:55
Postat av: axel

du har det alltid städat wigert=) Kom till mig så ska du få se.

Mattias passa dig, du har hamnat i TRÄSKET, snart är det parkbänk och spruta;) DU skrev ju själv att du "..levererar hisnande generaliseringar" trodde det var jag som stog för dem?

2007-04-16 @ 23:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0