gold teeth and a curse for this town

Så var man tillbaka i Arvidsjaur igen. Det känns väl sådär, ärligt talat. Jag tror dock att det skulle kännas markant annorlunda, vore det inte för det förgrymmade skolprovet. Fast det tjänar ingenting till att gnälla över det.
Det var ju rent magnifikt väder igår, både i Gävle, Stockholm och här uppe. Om man blundar, så man slipper se all snö, kan man nästan tro att sommaren är här, eller åtminstone våren. Det luktar mindre fagert tyvärr, det är myntets berömda baksida, och NEJ det är INTE hundskit som luktar på våren. Min bror vägrar tro mig, men det är ett faktum. Det är istället löv och annat bös som befinner sig i olika grader av förruttnelse. Blanda det med lite snösmältningt så får du en inte alltför angenäm odör.
Jag lyssnade på The Arks nya skiva hela dagen igår, den är simply smashing.
På lovet så fick jag tid att läsa en bok, eller jag hade egentligen inte tid, men jag tog mig tid. Den handlade om Kursk-olyckan. Ganska så obehaglig bok, man kan inte låta bli att förfasas över hur satans hemskt det måste vara. Man lämnas även smått skakad över den ryska flottans skick. Rätt otäckt att världens öde i princip ligger i händerna på dessa människor över vilkas kompetens man kan hysa tvivel. Självklart ska man inte hetsa upp sig över något man läser i en bok, den är ju knappast en utförlig redogörelse för det aktuella läget inom rysk marinpolitik. Men fundera en stund kan man gott göra.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/product-description/0553813854/ref=dp_proddesc_0/202-2543238-3603065?ie=UTF8&n=266239&s=books


Efter en sisådär tre-fyra genomlyssningar så kan man nästan utan att skämmas påstå att samtliga låtar på Prayer for the Weekend håller singelklass. Det är rätt tufft, men The Ark är The Ark, liksom. Att se dem i sommar kommer hamna rätt nära Nirvana.

Grattis till Modo! :D Så otroligt rättvist att de äntligen fick sitt SM-guld. Snacka om att de har förtjänat det. Kanske inte i den här matchserien, Linköping har sett starkare ut under större delen av matchserien tycker jag, men ser man det i ett större perspektiv så är MoDo så mycket mer än Linköping.
MoDo är kultur, tradition och hockeyhistoria. Linköping är ett poplag utan vare sig själ eller hjärta, vare sig historia eller kultur. Fansen ser på hockey som ett jippo, man är inte så jäkla intresserad av hockeyn egentligen utan ser det hela mer som en social aktivitet; snacka med grannen på sittplats, köpa popcorn i pausen, smutta på en Loka under matchen. Så fort det går lite utför för laget, när nyhetens begag har lagt sig och det inte längre är lika trendigt att hålla på laget så sviker fansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0