Hanna från Arlöv

Svenska B är inte alls 150 poäng, det är 100! Vettifan var jag fick 150 från.
Hanna från Arlöv med Nationalteatern borde ni lyssna på.

Idag skrev vi så nationellt prov i Svenska B. Jag skrev relativt mycket verkar det som, om man jämför med de andra jag pratat med, å andra sidan kan det ju bero på att min kvalité är lägre. Jag tyckte dock att jag fick till det ganska så skapligt. Lyckades klämma in många roliga ord som tex "urbaniserade människor", "fabulera" och några till. Det är kul. Skäms lite för att jag valde att skriva om bloggar, fjantigt ämne egentligen. Fast det gick ju bevisligen att skriva ganska mycket om det.

Var även upp till Arvidsjaurhem idag och felanmälde min högra diskho, vilket ytterligare stärkte min syn på Arvidsjaurhem som världens bästa hyresbolag. En jättetrevlig gubbe som glatt skrev ner mina uppgifter och min anmälan, han var inte sådär glättigt äckligt trevlig som en kassörska eller reseledare, utan ärligt och uppriktigt trevlig. 2 timmar senare knackar det på dörren och en lite rundlagd, frodig kvinna stiger in med diverse attiraljer. Jättetrevlig och synnerligen kompetent även hon, 10 minuter senare är saken biff och hon tackar för sig och drar. Gotta love it.

Idag var vi till Frasses och åt årets första mjukglass, det var mycket gott. Har lärt mig nu att köpa en minibägare istället för en vanlig, de "vanliga" är seriöst ORIMLIGT stora. Omöjliga att äta upp utan att må illa i minst 10 timmar efteråt.

Nu ska jag och Magnus ut och driva runt lite! (Läs: cykla till Ringel.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0