Facebook

Just det, Facebook har jag fastnat för. Fram till för typ en vecka sen hade jag inte en aning om vad det var för nåt, men nu är jag lite klokare. Det är, om man skalar av det, en Lunarstorm-klon. Fast för folk från hela världen, och med massa flashiga funktioner. En enorm fördel är det faktum att sidan inte är skrikorange, och att deras målgrupp inte är 10-15-åringar. Så basically, det är rätt underhållande. Sign up.

Ännu ett nattskift på fabriken. Ingen virkesbåt ligger inne, så det är ganska så lugnt ikväll. Vilket känns mer tråkigt än skönt. Dylik tristess var det länge sen jag upplevde. Klockan 03 börjar Firehouse USA på Discovery, alltid något. Ganska kul att titta på sirener och brandbilar, det gillar väl alla pojkar? Mer eller mindre? Mindre kul är det att se äcklig USA-patriotism med gigantiska amerikanska flaggor bak på brandbilen, och klistermärken med "God Bless America" på framrutan.

Jag beställde skor häromdagen, från en nätshop i England. Dagen efter mailade de tillbaka och sa att det var ett problem med mitt kreditkort, och att de behövde en kopia på mitt kontoutdrag för att kunna behandla min beställning. HAHA, tänkte jag, mitt första cash-scam! Skrev ett svarsmail och frågade om de trodde jag var dum i huvudet, fast med lite finare ord. Fick ganska snabbt till svar att jag kunde sudda ut all information som jag inte ville lämna ut, så länge min adress och datumet syntes. Vad fan, tänkte jag och målade allt utom adressen och datumet svart, och skickade iväg det. 20 minuter senare får jag svar; "Thanks for the proof of your adress, we will process your order as soon as possible". Där ser man. Finns tydligen folk med ärligt uppsåt på internet också. Iofs har jag inte fått skorna än, så jag kanske ska hålla käften.










Och så det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0