Wincing the Night Away

Jag har nu flugit upp, vilket innebär att jag numera är innehavare av ett flygcertifikat. Jag har också hunnit med att ta studenten, gjort flygpsykologiska tester med gott resultat, och slutligen flyttat hem från Arvidsjaur.

Det är en trevlig stund, det här.

Jag flög upp i måndags eftermiddag, och det hela var en mycket paradoxal upplevelse. Jag orkar inte gå in närmare på det här. Bra gick det ju som tur var. Bara några timmar efter uppflygningen var avklarad, klev jag in genom dörren hemma i lilla Axmarby. Det är här man vet var stigarna går, och man vet vem som är släkt med vem. Under veckan som gått har jag mest packat upp grejer och jobbat. Jag har även köpt en ny skärm och en ny telefon. Jag har varit till Söderhamn och gått på flygmuseum. Jag har varit på Axmar Brygga och ätit välkommen hem-middag. Jag har haft studentmottagning här hemma, vilket var trevligt. 

Jag dricker en kopp té. Det brukade jag inte göra förut. Jag vet inte riktigt vad jag ska fylla resten av dagen med. Jag börjar inte jobba förrän klockan 22. Fast det är skönt att göra ingenting alls. Det var länge sedan. 




                                                                                                          

image17


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0