What Katie Did

Magnifik inledning på en låt.

Stor humor utspelade sig idag på samhällsredovisningen. I have to say.

Nu har äntligen de där hantverkarna begett sig bort från min lägenhet, och jag prisar alla upptänkliga gudar. Deras uppgift var följande:
1. Borra ett hål från utsidan av lägenheten till insidan.
2. Dra en kabel genom hålet och därefter parallelt med en vägg i ungefär fyra meter.
3. Sätt en list över sagda kabel.

Detta har tagit de båda mer eller mindre korpulenta farbröderna två hela dagars jobb, en jävla massa oväsen plus det faktum att det ser ut som om valfri Muhammed har sprängt sig själv i luften i min lägenhet. Så skitigt är det. Spån och plastrester ligger spridda över golvet. Soffan är täckt med betongsmulor. Och av någon underlig anledning har de lagt alla mina böcker i en stor hög.

Jag är inte så erfaren av självhushåll och sånt, men är det vedertaget bruk att hantverkare lämnar lägenheten som om en väpnad konflikt dragit förbi? Någon som vet? Eller ska jag säga till Arvidsjaurhem att för helvete återställa min lägenhet i det skick som den befann sig i innan hantverkarna ockuperade den? Jag funderar i vilket fall allvarligt på att fakturera dem för den tidsspillan jag åsamkats när jag skrivit ovanstående text.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0