Nattskift

Jävla nattvecka. Förstörd är vad man blir. Ser fram emot helgen dock.

Funderar på om jag ska åka skridskor idag med Ottilia. Vore nåt. Det är stunder som den här som man saknar Arvidsjaur och hockeybockeylaget! Fiskarna från förr, kom tillbaka! Isladan är typ top 5 på vad som fattas mig sen jag flyttade hem. Det och att få klart Deppis 3000 fot eller lägre en iskall och kristallklar morgon i februari. Det och gemenskapen på östra skolgatan 9B. Nils-Åkes visslande. Att poppa popcorn med forsling tills de övergått i kolform. Att laga victors specialmakaroner med ost och ketchup. Att ha fest i min lägenhet och spela Ark och Titanic-soundtracket högt som helvete tills invandrarna från våningen under kommer upp och klagar. Hm, någon dag när jag får tid ska jag skriva något lite seriösare om två fantastiska och egendomliga år i Arvidsjaur. Det är inte i dag dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0