Be British boys, be British!

Jag har laddat ner Titanic, filmen alltså. Ska se den så fort jag får tid. Jag har inte sett den sedan den var på tapeten, vilket var runt 97-98 om jag minns rätt. Då tyckte jag att den var bra, tror jag. Men jag har också ett svagt minne av att det var lite förbjudet för killar att tycka om den, antagligen eftersom kärlekshistorien i den var så pass framträdande. Tjejer däremot kunde ju hylla filmen utan att skämmas, eftersom snyggheten personifierad (då) hade huvudrollen; Leonardo Dicaprio. Jävla tid det där, grundskolan. Med påklistrade attityder, påtvingade och påhittade roller. "Män är män och kvinnor kvinnor, och moskeér passar inte här", som Doktor Kosmos sjunger. Jag vågade tex inte outa the fact att jag gillade Håkan Hellström förrän i slutet av högstadiet. Fegt, kanske, men så var det. En kille kunde ju för i helvete inte tycka om den där bögjäveln. 

Jag har alltid varit väldigt intresserad av Titanic, lånat mycket böcker och så. Det är något fascinerande och dekadent över just den där tiden, det brittiska imperiet existerade fortfarande i allra högsta grad och Gentlemän var Gentlemän med stort G. Detta har fått till följd att jag har samlat på mig en massa fullständigt onödig information om Titanic, som ligger och tar upp dyrbar plats i mitt huvud. Jag kan tex räkna upp namnen på Titanics alla sex styrmän, namnen på förste- och andre-telegrafisten, vilken livbåt som sjösattes sist, och vilken styrman som var befälhavare över vilken livbåt. Jag önskar jag kunde byta ut den informationen mot tex derivata eller integraler.  

Kommentarer
Postat av: Josephine

Du är KNÄPP!

2007-10-23 @ 18:21:52
URL: http://jossposs.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha, jävligt roligt d där.

2007-10-31 @ 19:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0