pre-helg

Skiftbyte om en halvtimme lite knappt. Vackert ord, det där. Skiftbyte.

Besökte Vasa tvärt idag, nostalgin kröp sig på.

Jag har lagt till två namn i min lilla svarta bok, på listan över "fantastiska kvinnor". Carina Berg och Gry Forsell. Ja, herregud.

Coming up: Jens Lekman, Elitseriepremiär mot Linköping, Moneybrother och Sahara Hotnights. Sen är det november, sen december, sen januari och sen är det fan AUCKLAND som får se upp.

Ur led är den jävla politiska scenen. Monchichin Reinfeldt förvandlar Moderaterna till något slags förtäckt socialdemokrati, fast rejält mycket mer höger då. Om jag hade varit moderat, hade jag varit helvetiskt besviken på de "nya" moderaterna. Per Unckel, Ulf Adhelsson och gänget har väl aldrig känts längre bort. Tack och lov för det, i och för sig.
Samtidigt fortsätter Folkpartiet sin vandring på den bruna vägen, lustigt hur det har blivit. Major Björklund kräver rättning i leden, inget snack om den saken.  
Maud Olofsson å sin sida har utsatt Centern för en extreme make-over och ser sig nu som arbetsrättens nemesis. Göran Hägglund sa nåt förbannat roligt igår angående den nya bränsleskatten. Som bekant gick KD till val på att Inte höja bensinskatten utan tvärtom att sänka den. Nu blev det en höjning ändå, och när reportern konfronterar Hägglund med det här så svarar han: "Nu har vi kommit fram till en annan lösning." Heh, jo du gjorde precis tvärtom vad du sa att du skulle göra, din dumme jävel.

Oppositionen ser vi ju tyvärr inte mycket av. Mona Sahlin. Har aldrig gillat henne. Alltid hört till högerfalangen inom socialdemokratin.

Varför bryr man sig så mycket om sånt här egentligen. Man blir bara deprimerad och frustrerad. Såå... shit in it.


Kommentarer
Postat av: Joss

Fan Mattias! Du måste verkligen ändra den där gula texten, en riktig pain in the ass tycker jag! Svider till i ögonen liksom...

2007-09-21 @ 02:25:27
Postat av: mattias

vetti fan hur man ändrar tillbaka faktiskt om jag ska vara ärlig. kände att jag tog mig lite vatten över huvudet när jag fipplade runt med massa html-kod.

2007-09-21 @ 13:19:29
Postat av: J

Haha, verkligen. Nu är de bättre.. Lite spaceigt bara.

2007-09-21 @ 17:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0