Timmertåg

I mitt jobb kommer jag så gott som dagligen i kontakt med timmertåg från diverse olika ställen. Grevaryd, Ljusdal och Tägten för att nämna några. Något som jag har märkt är att precis alla vagnar har ett unikt registreringsnummer, plus lite andra uppgifter skrivna på sig. Bland annat vilken ort som just den vagnen har som "hemstation". Min nya hobby är följdaktligen att "spotta" olika hemstationer. Än så länge har jag inte hunnit se så många; Gävle, Örnsköldsvik, Falköping och Jönköping, plus en som var svårtydd men det kan ha stått Årjäng.

Satan, nu åkte den där korta tjejen från Piteå ut. Henne hade jag tänkt hålla på ju. Nu får jag hålla på antingen den blonda ätstörningstjejen eller han som såg ut lite som Pål Hollender. Exciting stuff!

Sugen på fest. Men det lär väl dröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0