det ligger i luften

Ganska precis en vecka kvar nu, och det är ju såklart helt jävla sjukt.

Innan dess ska avskedsgalejet på lördag hinnas med, jag står hittils som stolt supplier av tre flaskor sprit. Det tråkiga är att när jag kommer hem igen så har nästan alla fyllt år, då kan jag inte längre njuta av min exklusiva langarstatus.

Några fler saker som ska hinnas med; Växla pengar, 4000 kr i Yen och 3000 i Nya Zeeländska dollar, borde räcka en bit på vägen. Jobba de fyra sista skiften på fabriken, förhoppningsvis inte de sista någonsin men den möjligheten finns. De två sista hockeyträningarna med tjejerna, för den här säsongen. Skriva ett engelskt CV, fast det tror jag att jag kommer att skita i. Vi får se. Fråga Sjödda och/eller Lisa om vi inte kan få sno deras Stieg Larsson-böcker, istället för att släpa med dem. Bestämma vilka böcker jag ska ha med mig. Naomi Kleins Chockdoktrinen ska med, med lite tur kan den omvända Emil. Kanske inte fullt ut, men det är möjligt att ett ljus tänds i tunneln. Åsa Linderborgs Mig äger ingen, den är värd att läsa igen. Sen är det lite oklart. I lördags köpte jag en biografi om Mao, som skulle vara intressant att sjunka ner i, men den var lite för tjock, tar rätt stor plats.

En timme till skiftbyte, tack för det.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Så du har köpt den där maobiografin. Grymt. Den ska jag försöka ta mig igenom någon gång i mitt liv också.
12:e alltså. Det är en tisdag det alltså. Jag hoppas banne mig att ni bli kvar i auckland till helgen den veckan, den 15-16, så vi kan hooka. Jag har det rätt körigt i veckorna numera...
Förresten, ett litet tips: strunta i att växla pengar, det är mkt enklare att bara ta ut dom om du har visa-kort. Våra svenska kort fungerar i alla automater här. Då slipper du släpa runt på en massa pengar som du måste ha koll på...

2008-01-31 @ 01:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0